idaifvrig

Direktlänk till inlägg 20 februari 2010

Halloj!

Av Ida - 20 februari 2010 15:07

Hej! Idag har jag varit på en synundersökning, som (som väntat) visade att jag fått sämre syn, och det märkbart större synfel. Känns bra att ha gjort bort en undersökning för då är det bara att kolla efter glasögon, vilket jag redan gjort! Haha, jag har redan hittat ett par som jag tror jag vill ha:D Jag lånade hem fyra par, men ett ligger högst på vill-ha-listan:D:D Haha, allt skulle vara bra om de bara inte var så dyra! :(


Sweinkallt ute iaf, men snart är det vår! (Snart iaf ...)


Ikväll bär det av mot Arnäs och 18-årsfest, då fyran har fyllt 18. Hattparad ska det vara, fixade en hatt igår, hmm, jag vinner nog inte det utlovade priset, men det är i alla fall en hatt!:D


Igårkväll var jag på konsert. Pappa var ljudtekniker och jag satt vid mixerbordet och försökte lära in mig så mycket som möjligt. En vacker dag ska jag ha lärt mig att sköta ljud, och ljus också för den delen, men det är enklare. Bandet (stort band, 3 sångare och 11 musiker) var jättebra och var verkligen roliga att lyssna på. Synd bara att publiken inte var så spralliga ... Själv försökte jag heja på dem med att klappa händerna efter varje solo (det vet ni väl att man ska göra? :D) samt klappa och "bussvissla" (jag kan inte bussvissla (det måste jag också lära mig, hmm ...), så det bidde nåt slags ljud, aja ...). Men som ensam person var det rätt svårt att nå fram, men men. Vid kanske ca 01.00 fick jag skjuts av Gunnar, pappas medhjälparkompis, efter att vi tagit reda på mikrofoner, högtalare, trossar med lampor, rullat ihop kablar mm. på scen i typ en timme. Det är kul med olika konserter, för i och med att pappa sköter ljudet så kommer man ju liksom "backstage" med de artister som spelar. Nice:D:D Haha, nej nu ska vi inte tala om det nåt mer, över till dagens rapport ...


Japp idag är jag rätt lugn och enormt stressad. Nästa vecka har jag fem prov! Fem (måste bara reagera av mig, haha)! Fast jag har ju i och för sig valt det själv, i och med att jag själv ville tenta av tyska steg 1 (efter att Veronica, tyskaläraren, då frågat om jag ville göra det), och så har vi biologiprov. Det blir till och plugga varendra lediga stund. Hittils har jag bara övat glosor och pratat lite för mig själv på tyska, haha. Jag måste ju öva tyska muntligt på nåt sätt! :D Jag känner mig enomt nervös för att jag inte ska kunna det när det verkligen gäller, det är ju inte ett litet, obetydande prov jag gör! Jaja, men det ska nog gå bra. Får bara öva på ... Biologin får också klämma sig in i det redan fullpackade helgschemat!


Nej, nu ska jag leta reda på das Outfit till Hattparaden. Ha det guld!


  


 
 
Nanna

Nanna

20 februari 2010 15:32

fiin blogg :D

http://ggame.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ida - 20 mars 2015 03:19

                  Äntligen har jag gått Ben Lomond! Har länge varit på min Att Göra I Queenstown-lista, men eftersom det är en hel dags tur dit och tillbaka har jag aldrig kunnat göra det för jag antingen jobbat tider som hindrat det eller...

Av Ida - 14 mars 2015 03:27


  Hittade en länk om Queenstown. Tyckte den beskrev denna stad på ett ganska bra sätt. Hoppas länken funkar --> http://www.stayatbase.com/blog/18-reasons-why-queenstown-is-the-best-place-on-earth     ...

Av Ida - 11 mars 2015 10:29

Har precis ätit kiwi. Är inte kannibal, jag lovar. Innan, i Sverige, var kiwi för mig naturligtvis en frukt. Nu känns det först och främst som en "local"/lokalbo, en person från Nya Zeeland. De kallas ju "Kiwis". Och om nåt är "kiwi", så är det nya z...

Av Ida - 9 mars 2015 10:52

Nåt man tydligt lägger märke till är att jobblivet inte är samma här som i Sverige. I Sverige har man som "undersåte" mer att säga till om, vi kan lättare säga emot eller rent av kaxa mot vår chef utan att lida minsta av det. Känner att det är både b...

Av Ida - 9 mars 2015 10:43

En väldigt intressant insider-information jag kan dela med mig av från jobbet på restaurangen är att när chefskockarna eller chefen och nån utomstående viktig person (ex. en leverantör) på restaurangen där jag jobbar (Pier 19) behöver prata allvar me...

www.google.se

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18
19
20 21
22 23 24 25 26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Presentation


Välkomna till mig - en äventyrslysten läkarstudent med en vilja av stål och ett glatt humör. Just det, Ida heter jag ifall det undgått någon.

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards