idaifvrig

Direktlänk till inlägg 24 februari 2010

Happy!!

Av Ida - 24 februari 2010 15:08

Hej! Idag är jag glad och lättad; tyskaavtentningen är bortgjord! Idag jag suttit hela eftermiddagen i skolan (ca 2 och en halv timme), och nu är det äntligen bortgjort! Det var värsta långa provet: sida efter sida ... men jaja, hoppas det gick bra:D


Annars var det en ganska dryg förmiddag: Matte och biologi. Nu har vi extrabiologi, men jag orkar inte gå upp på den...än. Jag ska, för vi har biologiprov på fredag, men just nu är man liksom helt off på koncentration då man har gjort prov så ihållande och länge. Men koncentrationen repar sig snabbt, så jag tror jag går upp snart.


Ikväll har jag varken kör eller teater. Dock har jag imorgonkväll både kör och teater, vilket innebär att jag måste/bör/tänker välja bort teatern då kören är viktigare, vilket i sin tur innebär ett pinsamt bekännande i form av ett sms till Mahlin, teaterläraren, att jag inte kan komma denna vecka heller ... Torsdagar ... vad är det för dag att sätta fritidssysslor på? Man, iaf jag, har ju alltid prov på fredagar. En måndag, eller en tisdag hade varit hundra gånger bättre. Men men ... Det värsta är att när jag nu tänker efter så tror jag att det är fler upptagna torsdagar ... What to do, what to do?


Japp det var dagens. Ha det absolut GULD!


  Tyskaavtentningen bortgjord! Nu väntar steg 2:D


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ida - 20 mars 2015 03:19

                  Äntligen har jag gått Ben Lomond! Har länge varit på min Att Göra I Queenstown-lista, men eftersom det är en hel dags tur dit och tillbaka har jag aldrig kunnat göra det för jag antingen jobbat tider som hindrat det eller...

Av Ida - 14 mars 2015 03:27


  Hittade en länk om Queenstown. Tyckte den beskrev denna stad på ett ganska bra sätt. Hoppas länken funkar --> http://www.stayatbase.com/blog/18-reasons-why-queenstown-is-the-best-place-on-earth     ...

Av Ida - 11 mars 2015 10:29

Har precis ätit kiwi. Är inte kannibal, jag lovar. Innan, i Sverige, var kiwi för mig naturligtvis en frukt. Nu känns det först och främst som en "local"/lokalbo, en person från Nya Zeeland. De kallas ju "Kiwis". Och om nåt är "kiwi", så är det nya z...

Av Ida - 9 mars 2015 10:52

Nåt man tydligt lägger märke till är att jobblivet inte är samma här som i Sverige. I Sverige har man som "undersåte" mer att säga till om, vi kan lättare säga emot eller rent av kaxa mot vår chef utan att lida minsta av det. Känner att det är både b...

Av Ida - 9 mars 2015 10:43

En väldigt intressant insider-information jag kan dela med mig av från jobbet på restaurangen är att när chefskockarna eller chefen och nån utomstående viktig person (ex. en leverantör) på restaurangen där jag jobbar (Pier 19) behöver prata allvar me...

www.google.se

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18
19
20 21
22 23 24 25 26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Presentation


Välkomna till mig - en äventyrslysten läkarstudent med en vilja av stål och ett glatt humör. Just det, Ida heter jag ifall det undgått någon.

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards