idaifvrig

Alla inlägg under maj 2010

Av Ida - 31 maj 2010 12:13

Yeah! Nu är det bara grammatikdelen, den största delen, kvar. Resten har jag alltså gjort idag. Det gick hyfsat bra, men stör mig dock på en liten grej! Fick på en gång reda på resultatet av två av proven (hör- och läsförsståelsen); hörförståelsen hade jag alla rätt på (!!! :D), men på läsförståelsen hade jag ett himla idiotfel! Ok, nu tänker ni, "Gud vad hon överreagerar", men liksom, det fula var att det var värsta slarvfelet! Jag var 120% säker på vilken ruta jag skulle kryssa i, det fanns liksom inget annat, det var jätteenkelt, men min hand lydde inte min hjärna; tydligen kryssade jag i rutan ovanför den ruta jag visste att det skulle vara. Jag kollade igenom flera gånger, och jag tyckte mig se att jag kryssat i rätt ruta, men slarvfelet kom dit ändå. Jaja, jag vet ju att jag kunde det. Jag får trösta mig med det, och Veronica (lärarinnan) sa att det inte alls var något att gräma sig över, så jag får väl ta och lita på det ...


Nu ska jag snart ha engelskaredovisning och jag har inte övat ett SKIT. Så det är precis vad jag ska göra nu.


Adiós!

Av Ida - 30 maj 2010 23:01

Allt du behöver är:


  • Glass (kan vara vilken billig sort som helst, det är gott hur som helst!)
  • Choklad-, kola-, lakritssås (eller vilka smaker man nu vill ha)

Blanda ihop glassen och såserna lite grand i den ultimata glasskålen. Färdigt!


Asgott!   

Av Ida - 30 maj 2010 20:03

...har kommit fram till den hemska slutsatsen, att Tokio Hotel börjar glida ner i skiten av all himla paparazzi, stress och mediabevakning. Vad ska vi göra!? Jo, skriva brev till dem! Haha, jag tror rakt vi gör det. Det får ju bara inte hända att Tokio Hotel går under!


Love Tokio Hotel! <3 Go Frida and Ida!   

  



P.S Nu när jag snackade med Frida längtar jag så himla mycket efter sommaren, och få träffa mina galet härliga tremänningar! All of you, guys! Längtar efter er!    D.S.  

Av Ida - 30 maj 2010 14:27

Morsdag idag och därför vill jag säga ett stort: ÄLSKAR DIG MAMMA SÅ OTROLIGT MYCKET!! <3<3 Du är alltid där för mig och det finns verkligen inte ord för hur glad jag är att jag har dig! Älskar dig mamma! <3


  

Av Ida - 30 maj 2010 02:12

Tjoooooooooooo!


Orkar inte gå och lägga mig. Är inte särskilt trött. Fick en himla lust att gå ut och hjula på gräsmattan i vårnatten.   Haha, jag tror jag ska göra det, så här impulsivt och härligt! Är det nån som har lust att dokumentera så varsågod. ;P


Jaja, hjulningen väntar ;P


Ciao!

Av Ida - 29 maj 2010 22:25

Hejsan! Idag har lillebror haft kalas, så det har jag först hjälpt till med...lite grand iaf. Sedan for jag till Varggropen för att se på Adina när hon körde gokart, och jag blev faktiskt begeistrad: det var riktigt kul! Visst trodde jag att det skulle vara kul, men det var mkt roligare än väntat: hela stämningen i tävlingen verkade helmysig och så var det riktigt kul att träffa Adina   .


Nu sitter jag och kör igenom alla glosor i tyskaboken, på glosboken på datorn; det har gått ganska bra hittills, min hjärna kommer faktiskt ihåg glosorna jag tidigare lärt mig (!), men nu, ju senare det blir, börjar hjärnan sacka efter och jag missar på typ varannan i genomsnitt, så jaa, jag börjar bli lite nervös (aufgeregt på tyska, haha ;P Ser ni, nåt har jag iaf lärt mig ;P). Det är ju avtentning på måndag! Oh God! (Oh, Gott! --> Tyska igen ;P)


Jaja, nu ska jag fortsätta med glosorna.


Auf Wiedersehen!

Av Ida - 26 maj 2010 09:39

   Haha, hade lite dåligt fantasi till rubriken, men huvudbudskapet var väl att säga, att jag inte har bloggat så mkt nu känns det som. Jag har typ trappat ned på bloggningen, och detta för att jag absolut måste koncentrera mig på skolan nu. Har kemirapport, kemiprov, biologiprov, engelskaredovisning, naturkunskapsinlämning, matteuppgift samt tyska-avtentning --> detta ska rymmas inom ramen av två veckor! Jag vet inte, säkerligen finns det många som har det värre, men ja. Själv vill jag ha sommarlov, sommarlov, SOMMARLOV!


(P.S. Är det någon som vet hur många personbilar det finns totalt i Örnsköldsvik?)

 Ciao!

Av Ida - 23 maj 2010 16:43

Ja, idag har det inte hänt mycket. Har kollat på "Google: Kartor" på Fuengirola där jag ska bo. Jo, fick i fredags ett brev från skolan med en massa information om ja, allt, som behövs vetas inför Spanien. Fattar ni, jag ska flytta till Spanien! Jag har inte fattat det själv ...   


Iaf, så fick jag också veta hos vem jag ska bo och vilken adress med mera, så på "Google: Kartor" så fanns det exeptionella kartor över stället, så jag vet till och med hur huset ser ut där jag ska bo (om inget nu är fel med Google-funktionen ...) Jag blev positivt överraskad; det var hundra gånger finare än jag föreställt mig och det känns ju jättebra! Trodde att det skulle vara värsta lilla lägengheten, men kartan visade ett fint litet hus, på en mysig liten gata, med lika fina hus utefter den. Vad kan vi tro? Kanske var det ca 10-15 minuters gångväg till havet från värdfamiljens hus ...  (Om jag inte såg fel.)


Jaja, nu ska jag ta tag i kemin - på riktigt!   


Ciao!

www.google.se

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Presentation


Välkomna till mig - en äventyrslysten läkarstudent med en vilja av stål och ett glatt humör. Just det, Ida heter jag ifall det undgått någon.

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards