idaifvrig

Alla inlägg under juli 2010

Av Ida - 27 juli 2010 02:06

...verkat ha bosatt sig på vår balkong och har fått fri passage genom dess dörr in till huset. Detta har medfört att jag och Emma fått gå med ihoprullade tidningar i högsta hugg för att förgöra de små, men EXTREMT farliga, svartgulingarna.


Första ronden är avklarad: 5 av 7 getingar (som vi iaf vet instormat vårt hus), är platta och ihjälmosade nu (masochistiskt? Nej, nej.). Bara två återstående, som befinner sig i en lampskärm och de BLÅVÄGRAR att komma ut därifrån (vilket kanske vem som helst skulle ha gjort, om de visste att de skulle bli dödade så fort de stack upp nosen ovanför lampskärmskanten ...)! Hmm, rond två börjar snart, då minsann!


Godnatt (eller jag hoppas den blir god, men man vet ju aldrig med detta enorma hot, som tagit vårt hus i besittning)!

Av Ida - 26 juli 2010 15:08

 

Det ringde precis en telefonförsäljare som var trevlig och glad. Härligt! Det gör det lite roligare att prata med dem, även om man i 99,9% av fallen tackar nej till deras erbjudanden.


Typ såhär var det:


Försäljare: (Glatt) Ja, men hej, jag ringer från Pocketklubben och jag söker Kristina, det kanske är du?

Jag: (Svarar lika glatt, eftersom han var så trevlig.) Nej, det är inte jag, hon är på jobbet.

F: Jaså, du är hennes dotter då kanske?

J: Ja, det är jag.

F: Är dottern över 18 år? (Fortfarande lika glad och positiv)

J: Nej, det är jag inte.

F: Nehej, men då får jag tacka så mycket och önska er en trevlig dag och ursäkta att jag störde. (Glad och positiv och trevlig.)

J: Ja, men tack själv.

F: Hej.

J: Hej.


Liksom: "...tacka så mycket...önska er en trevlig dag...ursäkta att jag störde.


Hur många telefonförsäljare bjuder på det? Bra jobbat!


Allt fler har faktiskt börjat satsa på den trevliga attityden har jag märkt, hit ringer det typ tre-fem telefonförsäljare per dag eller nåt, så jag har hört skillnaden ;P Denna telefonförsäljare, som ringde idag, har nog rekordet hittills för trevlighet för en telefonförsäljare. Good work!


Ciao!






Av Ida - 25 juli 2010 12:16

Kom på att jag skrev att hundratals, ev. tusentals Ö-viksbor var där och lyssnade på Salem al Fakir den 7/7 kl. 7. Och det sista var tydligen mer rätt. Enligt tidningen var det 7000 personer där och lyssnade. I så fall slog vi ju till och med Göteborg!


Go Ö-vik!



Av Ida - 17 juli 2010 00:16

Nu åker vi iväg med bussen. Blir söderut. Troligvis Tyskland om vi hinner. Kommer inte att kunna blogga på antal dagar. Men I will be back! Please have some nice days! =)


Ciao!

Av Ida - 15 juli 2010 20:37

Yes. Here I am. Once again. Typ. Nej, men just nu håller vi på att förbereda bussen inför den färd vi skall ge oss ut på imorgon. Eller ja, troligtvis blir det väl förstås på lördag, eftersom det är mycket på den gamla husbussen (43 år i år =)) som skall checkas innan avfärd.


Nu väntar jag på att Julia ska komma hit. Det blir nice nice =)


Ciao!

Av Ida - 14 juli 2010 00:21

Jajamän. Te har det blivit i massor denna vecka. Nu dricker jag te t.ex Nu ska jag käka macka, för den har just kommit upp ur rosten ;)


Ciao!

Av Ida - 10 juli 2010 12:15

Tjo!


Nu är jag hos ingen mindre än Andersons themselves =) Äntligen är vi återförenade efter ett långt tags separering ... ;)


Har inget internet hos mormor och morfar (bloggar nu från Agnes dator), så bloggandet kommer nog att få vila några dagar, iaf tills vi kommer hem på tisdag nån gång.


Ciao!


   Agnes Anderson herself <3

Av Ida - 9 juli 2010 16:21

Haha, älskar när de pratar svenska! De är ju hyfsat bra också =) Hör här:



www.google.se

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6 7 8 9 10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Presentation


Välkomna till mig - en äventyrslysten läkarstudent med en vilja av stål och ett glatt humör. Just det, Ida heter jag ifall det undgått någon.

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards