idaifvrig

Alla inlägg under september 2010

Av Ida - 30 september 2010 19:40

Jag vet inte ens varför jag skriver, för jag har egentligen ingenting att säga idag. En helt vanlig skoldag i Spanien. Inte frisk, men gick till skolan ändå. Pluggade logaritmer på mattelektionen; vem kom på logaritmer liksom!? Jaja, svårt, ologiskt och alldeles genialt. Så det är precis vad jag ska göra nu. Plugga logaritmer alltså.


Tjompalååååång! :P


P.S Bara sådär i förbifarten: Enrique (värdbrorsa) är glad igen =) Och just det, när vi ändå snackar Enrique: vi fick en rundtur i hans källare igår! Asnice, det skulle vara nåt för mig, att ha ett eget hus i familjens källare när jag blev över 20; då har man ju typ flyttat ut, men bor hemma samtidigt! Det var iaf jättefint och jättetrevligt, inte alls som man trodde det skulle se ut i en källare. Vi fick se en massa bilder och hans kross --> han älskar att köra kross. Han har kört en massa lopp, men jag kommer bara ihåg ett ställe där han har kört: Almunecar (pappa: har du inte snackat om det nån gång, eller varifrån har jag hört det?). Har sett en massa bilder från när han kör och det verkar ju livsfarligt, men han verkar asgrym på kross! D.S

Av Ida - 29 september 2010 21:53

Ok, jag ska inte till skärgården, men denna sång/låt heter det och den är ju så fin! Den är från Skärgårdsdoktorn; åh, vad jag saknar det programmet! Då man satt familjen uppe i soffan och käkade frukt och popcorn och hade det så mysigt ... Skärgårdsdoktorn kom tillbaka!! :P


Snart ska jag krypa till kojs. Snart. Har varit hemma idag också, men imorgon blir det skola. Är inte helt frisk, men jag har inte råd att missa några fler skoldagar.


Av Ida - 28 september 2010 20:27

...tycker jag detta är extremt fascinerande och otroligt! Fatta bara så mycket som fungerar perfekt och så detaljerat i cellen! Organeller byggs upp och bryts ned, en speciell kemisk miljö flyttas i en viss organell fmed några typ "ben", från Golgi-apparaten till någon annan plats, för att den kemiska miljön inte kan vara i cellens naturliga kemiska miljö. Saker (kommer inte ihåg vad allting heter) läses av och information lagras, med mera. Och detta i en pyttepytteliten skala. 



Nu ska jag plugga vidare! =)

Av Ida - 28 september 2010 17:02

Halloj!


Jag har fått den alldeles oomtalade 17-årskrisen! Helt hemskt! Jag tänker ba: Gud nu är jag 17, när jag kommer hem till kära familjen, så ska jag fylla 18. Och jag vill inte flytta hemifrån snart! Jag vill bo hemma med kära mamma och pappa och lillasyster och lillebror! Men folk bor kanske hemma tills de är typ 20, sedan skaffar de egen lägenhet. Men jag vill bo hemma, göra utflykter med familjen och sitta och se på Fångarna på Fortet, som när jag var liten, många år till! Jag. Vill. Inte. Bli. Vuxen! Shoot vad hemskt det känns!


Help me. Någon som har "stanna i ålder"-piller? 17 är alldeles lämpligt! Där kan jag stanna ett bra tag! 



Av Ida - 28 september 2010 15:38

Tror jag glömde att skriva om lördagsnatten. Vi gick iaf ut, jag, Anna, Lisa och Rebecka. Vi gick hemifrån klockan 24.00, var någon gång därefter ute på strandpromenaden där det stod flera personer (förutom allt folk som var ute för att gå på pubar och dansställen) och ba: "Do you wanna dance? Then come to Fore Play!" och andra ställen. De ville ju ha så många till sin egen bar. Så det var bara att hänka på någon =) Vi gick till Fore Play, där vi var typ resten av natten. De hade bra musik och det var "lugnt" och bra där :P Det var ett engelskt ställe, med det var (förutom britter) även svenskar, argentinare och spanjorer där (säkert fler nationaliteter också, men vad man hörde och såg typ). Vi dansade och hade kul hela natten och kom väl hem ca klockan 04.00, jag släckte lampan klockan 05.20 och så var det med det :P Nice natt =)


  


     


Detta hade jag på mig:


Marinblått linne - Pull & Bear

Jeansshorts - Pull and Bear

"Flipflops"/sommarskor - H&M

Halsband och örhängen =) (butik?)

Nagellack - liten butik i Fuengirola (namn på butiken?)


P.S Skrev tidigare att butiken hette "Pull & Beer", och det var precis vad som stod ovanför butiken också, på påsen och ALLT. Men när jag läste på knappen på jeansen stod det "Pull & Bear", och det kändes mer troligt namn faktiskt. Om det verkligen heter Bear istället för Beer...då är det lite dissat för butiken, haha skriva fel överallt, till och med stort ovanför själva butiken ...:P D.S.

Av Ida - 28 september 2010 14:55

Hejsan allihop


Jag är tråkigt sjuk idag, men ändå rätt skönt att få vara hemma, sova och sedan kunna ta itu med skolarbete. Men så hemskt att vara så förkyld, halsont och ont i huvudet, och kroppen känns trött, även fast jag sovit ut idag. Beror kanske på just att jag är sjuk och att jag sov hyfsat dåligt inatt. Uscha-buscha.


Men vi ska inte bara vara negativa nu: Vet ni en sak!? Jag tror att en liten vändpunkt har kommit! Jag fattar mycket mer nu av vad spanjorerna säger! Hade värts konversationen igår med Lola och då fattade jag allt hon sade och kunde svara hyfsat lugnt! Jag fattar till och med TV:n! Ok, inte allt på långa vägar, men jag urskiljer orden, de flyter liksom inte bara ihop, och jag kan faktiskt fatta vad de säger om jag lyssnar noga. 

    Jag har läst i en spansk tidning under dessa veckor och nu fattar jag nästan, nästan allt, vissa grejer fattar jag inte detaljerat, men förståelsen börjar komma nu och det är riktigt trevligt att sitta där och läsa en tidning och faktiskt fatta vad de skriver =) Lola sade igår att jag och Anna var de som hade lärt sig spanska fortast och bäst(?). Kommer inte riktigt ihåg om hon sa att vi var bäst, men hon sade iaf att de andra hade (de andra svenska ungdomarna, som de tagit emot), direkt när någon pratade med dem, backat undan och bara: "No comprendo, no comprendo". Och det kändes väldigt bra att man kanske är på rätt väg nu att lära sig spanska =) :P


Det lär ju ta ett tag till tills man kan spanska flytande, men som sagt, en vändpunkt har kommit! =)


Ciao!


Av Ida - 27 september 2010 14:28

Inte världens bästa mix ... Snorig är jag också. Jag vill sova! Orkar inte med allt detta plugg just nu ... Vi har prov i matte nästa vecka och vi har 20 sidor kvar, som vi inte gått igenom ...


Men jag ska uttnyttja Spanien till det yttersta och därmed ta en siesta när jag kommer hem :P Och så hade jag tänkt fara ut och springa, men det sket sig väl också förstås med denna ont bultande hals ... Skit också.


De nya kläderna sitter iaf på och jag är jättenöjd över köpen! :P


Ciao!


  

Av Ida - 27 september 2010 00:44

Nu har jag skrivit klart svenska-uppsatsen, gjort spanskaläxan, alla engelskauppgifter, läst 2/3 av Gunnlaug Ormstungas saga och gjort i princip hela biologin.


Nu får det för i hele fri´n räcka. Nu tänker jag sova. Så det så.


Godnatt!


...fast nu blev jag ju pigg ju. Skit också. :P

www.google.se

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21
22
23
24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Presentation


Välkomna till mig - en äventyrslysten läkarstudent med en vilja av stål och ett glatt humör. Just det, Ida heter jag ifall det undgått någon.

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards