idaifvrig

Alla inlägg under maj 2011

Av Ida - 31 maj 2011 23:11

En kille (Rickard) på 17 år, vars blogg jag läser har gjort denna låt. Den handlar om kärleken till hans flickvän (Mimmi). Superfin låt, lustigt att de blandat engelska och svenska kanske, men haha, ja, det är fint så också! :D


Av Ida - 31 maj 2011 23:03

Oh My God, svettas ihjäl här nu. Varmt, varmt, varmt! Ute är det perfekt; där är sommarkläder lämpligt och gött: det är riktigt varmt i luften :D Inomhus däremot ... usch! Svettas ihjäl! Fönstret öppet och sådan där snurrgrej har jag igång i taket, men int' hjälp' det inte! Jo, troligtvis lite. Men shoot, vad varmt det är nu alltså^^


Nu ska jag fortsätta med fysiken.


See ya!


P.S Min kamera är urladdad! Yeah! Äntligen! Nu kanske ni får lite bilder i inläggen till och med! :D D.S

Av Ida - 31 maj 2011 12:55

Kom ju på att jag räknat mina sömntimmar i söndags lite fel; det var ju faktiskt 16 timmar som jag sov och inte 14^^ Ok, inte så superviktigt, men jag kände att jag behövde rätta till mitt lilla misstag.


Snart börjar fysiken, börjar bli extremt stressad, måste gå igenom typ 3/4 av boken på två dagar. En omöjlig uppgift, så jag kommer antagligen faila rätt stort på fysiknationella på torsdag.


Igår hade vi iaf spanska-nationella, och det kändes riktigt bra :) Skönt det iaf :) Idag fick jag även veta att jag kommer att få MVG på Engelska B-kursen; åh, vad nice! Var faktiskt lite orolig över den. Men det har tydligen gått bra ändå :D


See ya!

Av Ida - 30 maj 2011 15:56

I lördags var vi i Marbella - askul! Vi har inte varit där en enda gång på hela året, hur dumt på en skala från 1-10? Vi åkte i alla fall klockan nio på morgonen (otroligt, på en lördag! Bra jobbat Ida!) och åkte då till La Cañada, som är ett köpcentrum i Marbella. Jag fyndade bl.a en ny hatt, en t-shirt, ett läppglans och en examenspresent åt systeryster. :D


När vi sedan kom hem till Fuengirola igen åkte vi direkt på inflyttningsfest hos Linda. Hon har flyttat till en egen (apstor!) lägenhet nu alldeles nyss, så det var trevligt att vi blev inbjudna dit :) Vi grillade, pratade, lyssnade på musik och spelade gitarr i det underbara vädret; Spanien var verkligen på topp den kvällen! :D Åh, vad mysigt det var!


Måste bara nämna, att när det är El Clasico (match mellan Barcelona och Madrid), så hörs jubel och rop i hela staden när någons favoritlag gör mål eller vinner. Det fick vi verkligen bevittna i lördags :D Äkta Spanien liksom :D Och Barcelona vann!! :D


Nu ska jag fortsätta skriva culturan. Jag har verkligen inget mer att skriva, men tydligen ville hon ha minst fyra sidor, och jag är bara uppe i drygt två MED bilder. Vad ska jag göra? Det finns verkligen inget mer att skriva!


See ya!


Av Ida - 29 maj 2011 22:53

I sommar ska jag till Gotland! Mamma meddelade att de bokat resan åt mig och systeryster  och så :) Ska bli askul! Ska vara med på kära kusin Henriettas konfirmation nämligen :) Asnice!


Var aslänge sedan jag var på Gotland! Var ju typ fem år sedan … Hjälp, vad länge sedan. Jag var typ 12 då? Skulle fylla 13 … Shoot.


Ser fram emot det iaf!

Av Ida - 29 maj 2011 22:36

Å! Det finns ju så mycket jag vill skriva om, men jag har ingen tid! Åh!


Skulle iaf ha pluggdag idag, gick ju lite åt skogen då jag vaknade och såg att klockan varken var 12, 13 eller 14 utan 16.00 på eftermiddagen! Tio i fyra om man ska vara exakt. Shoot! Snacka om att sova bort dagen ... Sov typ 14 timmar eller nåt ... Och jag hade sovit lite innan på dagen ...  Någon som var trött efter veckan kanske?


Nu måste jag göra en massa fysik. Känns (faktiskt!) inte lika jobbigt som Culturan som jag också måste göra klart - och det ikväll. Dessutom dör min dator typ var 10e minut, så jag får se hur det går med den culturan ... Får väl ta en av skolans datorer imorgon.


Jaja, nu ska jag spara och publicera detta inlägg innan min dator dör igen.


See ya! :D


P.S Jag ska till Gotland i sommar!!! Åh, vad kul det ska bli! Skriver om det i nåt annat inlägg också! D.S

Av Ida - 27 maj 2011 17:07

Anna är på Zoo med Viktoria. Min ekonomi är inte den allra bästa, så jag tänkte åka snålskjuts på mina föräldrar när de kommer hit i juni sen^^ (Ops! Det där kanske man inte borde ha sagt ... Haha ;))


Nej, men så jag sitter här framför datorn och lyssnar på musik och latar mig. Ska snart sätta igång att plugga. Men först tar jag det lite lugnt. Det är ju ändå fredag :)


Blir nog tapas ikväll med the gang + Viktorias kompis Vibeke på Pinxo :) Eller hur var det nu med min ekonomi? Jaja, vi får se hur det blir :)


See ya!

Av Ida - 26 maj 2011 12:29

Haha, superkul rubrik ... nej, men spanskan börjar faktiskt snart; apdrygt! Orkar verkligen inte sitta i två timmar och göra ingenting, bara lyssna på när min spanskalärare pratar och pratar och pratar och pratar lite till och...


Ja, ni fattar. Orkar inte det nu. Kanske får något utav att lyssna dock.


Nej, nu ska jag sluta tråka ned er. Måste gå till spanskan. Tja då! :D

www.google.se

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5
6
7 8
9 10 11 12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23 24
25
26 27
28
29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Presentation


Välkomna till mig - en äventyrslysten läkarstudent med en vilja av stål och ett glatt humör. Just det, Ida heter jag ifall det undgått någon.

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards