idaifvrig

Alla inlägg under augusti 2011

Av Ida - 31 augusti 2011 15:43

- Vad ska man hitta på ikväll då?

- Jo, men jag drar till Göteborg!


Har spontanbokat en resa till Göteborg. Ikväll. Ok, spontan och spontan, jag har väl funderat några dagar, eller till och med några veckor, men visste inte om jag fick ledigt (vilket påverkade det slutgiltiga beslutet om att åka eller inte åka) förrän idag, så nu har jag precis bokat färdigt. :P


Nattåg ner och sedan nattåg upp igen. Lika bra, inga byten. Kung. Orka byta mitt uppe i allting. Och sova kan jag ju alltid göra - hava ju bokat liggvagn förstår ni! Och allt har jag betalat själv! Det ni - kändes hemskt att inse att tusenlapparna for, men jaja, Götet och the gang från Spanien igen! (Dock vet jag inte vilka som är där ... :P) Lisa, Rebecka och Julio är iaf där :D


Det är dessutom första gången jag åker till Göteborg! Wow! Premiärvistelsen för mig där! :D


Nu måste jag börja packa! :D


Höres...nån gång, kanske bloggar mer innan jag far, men annars lär det ju inte bli så mycket under Göteborgsvistelsen ... :P


AAAAAH! Vad sjukt taggad jag blev helt plötsligt!! GÖTEBOOOOOORG!!!!!


 

Av Ida - 30 augusti 2011 15:18

Varför svarar man alltid "Jo, det är bra", när någon frågar hur det är, innan man ens hunnit fundera på hur man egentligen mår? Tänkte på det när min faster ringde igår och frågade hur läget var med mig, "jo, det är bara bra" svarade jag rätt automatiskt :) Och det var ju sant, jag mådde rätt bra, men jag hade ju varit rätt sjuk under dagen, men kom iaf att tänka på detta då ...


Undrar hur folk hade reagerat om man ba: "Nej, det är skitdåligt." Följdfrågor, absolut. :P "Vad har hänt då?" "Är det nåt du vill prata om?" Eller förhoppningsvis något ärligt "bry sig om"-svar iaf.


Det är nog något extremt svenskt detta. :)


Lite kul att spekulera i ... eller nåt :P


Men idag mår jag faktiskt toppen! Jag är frisk, bara lite halsont kvar, men det räknas inte. Jag tror nog att man allt som oftast - iaf jag - mår bra och/eller till och med toppen :D Så det där standardsvaret funkar ganska bra för mig, oftast :)



Höres!

Av Ida - 30 augusti 2011 12:31

Hejhopp!


Nu sitter vi här på skolan och vi treor har nu väntat i mer än en halvtimme på att en lärare, eller ja, egentligen rektorn ska komma. Vi skulle tydligen prata projektarbete, men hör nu att att det inte blir nåt.


Så då blir det väl bara att åka tillbaka hem igen. Värt! Not. Jodå, det var rätt trevligt ändå :)


Nice - då får jag lite längre tid att fundera på vad jag ska ha som projektarbete. :)


Frisk är jag iaf! :D


See ya!

Av Ida - 29 augusti 2011 17:55

Tja todo el mundo!


Sjukligen som skriver här. Idag har jag haft en lugn och trevlig dag - sjuk, men inte så farligt att jag nästan dör, så då är det rätt trevligt att vara sjuk. Så får man vara hemma från skolan^^ Sov till halv två och har sedan tittat på TV och tagit det luuuugnt :) Nice :)


Fint väder är det ute iaf!


Dessutom var vi i Sundsvall igår! Mamma, syster och jag - nice med en "Ladies Day", typ. Jag var sjuk då också, men jag och Emma sa inget till mamma, eftersom vi ville åka till Sundsvall, vi var rädda att om vi nåt om det till mamma så skulle hon säga att vi isf fick ta det en annan helg ... ;P Var rätt trött under dagen, hade ont i huvudet och det värkte bakom ögongloberna - men vadå? Skit samma! Fick ju mat på IKEA och köpte mig ett par assnygga svarta jeans :D Det var då värt det :)


- Nu ringer det! Måste ba svara!

- Missade det! Aja, skit samma :P


OK, bara lite direkta uppdateringar från mitt liv. Nu ska jag nog gå och kolla på film :) Eller förresten - först lite nödvändiga grejer som jag måste fixa! Sedan: FIIILM!!


Tjadå!





Av Ida - 25 augusti 2011 22:54

Det brukar ju inte direkt ske någon direkt skillnad när man fyller år. Det brukar aldrig vara så att "Oj, nu blev jag 17 år, nu känner jag mig plötsligt mycket äldre och klokare och allt möjligt sånt där. Värsta skillnaden från att vara 16 liksom!"


Men att fylla 18 år kändes nästan precis sådär, på nåt vis. Plötsligt stod alla dörrar ut mot världen öppna, jag blev fri på ett visst vis, jag kände mig klokare och ansvarsfullare (honestly!) och välkomnad av den vuxna världen. Och plötsligt har jag börjat jag bry mig i (en del av) mina egna ekonomipapper, andra viktiga papper, jag har bytt upp Ungdoms-VISA-kortet till ett vuxet, "riktigt" ett, jag har öppnat ett sparkonto och fixar saker hit och dit - allt utan att mamma och pappa måstat vara med. Känner mig bra, riktigt bra faktiskt :) Känns så otroligt bra och så roligt!


Mitt Nya Liv - eller kanske egentligen bara en liten flashig uppdatering från det förra. Som om jag bytt upp en Iphone 4 till en Iphone 5. "Samma" mobil, fast 5:an är en flashigare, mer avancerad modell. Typ.


Höres!



Av Ida - 25 augusti 2011 22:42

Jahapp, så hava skolan börjat igen då. Känns faktiskt bra - men det är nu ca en miljon nya människor att lära känna. OK, kanske runt 50 nya i alla fall -jag måste ju inte bara lära mig alla nya ettors namn utan även alla tvåors, eftersom jag inte träffade dem förra året.


Jaja, det blir bra. Alla dem som jag träffat verkar trevliga och snälla, så det blir säkert awesome :)


Mitt schema är typ astrist och asjobbigt, men ska se vad jag kan göra åt det - vissa grejer ryker av sig själva, eftersom jag redan läst de kurserna eller för att jag inte valt en viss profil och så. Hoppas på mycket språk + natur och friluftsliv :D Vill sååååå ba dra ut i skogen, tälta och leva skogsliv - varför har jag inte gjort det mer i sommar? AH! Kanske kan man dra ut på nån tältsväng innan det blir för kallt ...


Har iaf börjat trean! Sista året på gymnasiet! Sista året i skolan. Vilken grej. Coolt! :D Det känns bara bra måste jag säga :D


Vet dock inte vad jag ska ha på mig imorgon. Hmm, tror jag ska ha leggins. Men vars är de ...?


Höres!




Av Ida - 24 augusti 2011 00:16

* Jag har fyllt 18 år! Yeah! Myndig! Hade en superfin dag och känns helt awesome att vara 18 år nu :) Mina underbara vänner kom på lunch och fika och vi pratade och spelade spel och hade jättetrevligt :D Hade även en fin 18-årsmiddag: hembeställd pizza från Bonässunds "Rogers Pizzeria" ;P Men det var supergott! Vi hade tänkt gå på Restaurant Mammamia, men Johan var sjuk, så det bidde inget av det, så då fick det bli pizza istället :)


* Idag har jag och lillebror hyrt film och köpt godis. Det blev "I rymden finns inga känslor" med Bill Skarsgård i huvudrollen. Den var jättebra! Den vill jag absolut se igen! Tyvärr måste den lämnas tillbaka redan imorgon, så hinner nog inte se den igen denna "hyromgång". Hade väl varit rätt tråkigt att se den igen så snart dock :P


* Idag har jag och Ewelina varit och badat :D Yep! Är säkert sista gången i år dock. Var rätt kallt i vattnet. Vi var till Justernäset - ett en gång underbart badställe, men nu (efter en lång period utan att jag besökt stället) så fick jag se en sjunkande standard på stället ... Nej, men det hade blivit ganska sunkigt. Tråkigt, gillade verkligen det badstället.


* Jag har en extrem lust att åka till Barcelona! Bo på samma hostal som jag, Anna, Lisa och Fredrik gjorde i februari i år. Har verkligen Barcelona-abstinens! Åh, vad jag älskar den staden! Vill diiiiiit nuuuuuuu!! :D


* Skolan börjar i övermorgon (eller imorgon, beroende på hur mycket man bryr sig om att klockan faktiskt gått över tolv ...). Känns faktiskt bra ändå nu. Har börjat längta tillbaka, fast jag har ångest över att sommarlovet snart är slut. Får ha en fixardag imorgon: mail som ska skickas, saker som ska bytas på stan, filmen som ska lämnas in och säkerligen en massa andra grejer också.


Höres!

Av Ida - 20 augusti 2011 13:16

Tja världen. Idag är det en liten uppochnedvänd dag, fast ändå så står jag helt stadigt, ok, bara lite ostadigt, på benen. Kan hända att detta är ett avgörandets dag. Vi får se.


Jag har fått ett par nygamla jeans, som var assnygga av mammas jobbarkompis dotter, som hade vuxit ur dem eller nåt. Nice!


Var i tidningen idag, för att jag fyller 18 år imorgon. Imorgon! Myndig imorgon! Haha, de hade gjort värsta fetuppslaget i tidningen, typ: "Ida ger inte upp så lätt". Och så hade hon typ med allt hon frågat mig; jag trodde ju att det skulle bli en liten ruta bara, men nehepp, hon gjorde ett helt uppslag i tidningen^^ Jaja, kul får man väl tycka ändå :) Man fyller ju bara 18 en gång i livet :P


Nej, nu ska jag sluta. Höres!

www.google.se

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Presentation


Välkomna till mig - en äventyrslysten läkarstudent med en vilja av stål och ett glatt humör. Just det, Ida heter jag ifall det undgått någon.

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards