idaifvrig

Alla inlägg under oktober 2011

Av Ida - 30 oktober 2011 20:56

Jag kom just att tänka på att jag glömde bort mitt "personliga" 4-årsjubileum som inföll i början av oktober:


Den 8 oktober 2011 hade jag troget älskat "mitt" kära tyska band Tokio Hotel i fyra år!! <3 De är bäst! :D (Älskar dem fortfarande :D)


I början trodde jag aldrig att man kunde älska ett band i mer än ett år, så jag fruktade dagen då jag typ skulle "tippa över kanten" och inte gilla dem längre, men det var ju inte så. Jag är ju fortfarande kvar på "Tokio Hotel-banan"! :D


Tokio Hotel 2007 (när jag började gilla dem - då hade tvillingarna Kaulitz just fyllt 18 år :D)


Tokio Hotel 2011 (nu har tvillingarna Bill och Tom just fyllt 22 år :D)  


Av Ida - 30 oktober 2011 20:48

Jag har bakat bullar idag.


Varför glömmer man alltid bort att det är ett så stort projekt? "Nej, men bullar kan ju vara kul!" Och så tar det liksom typ 4 timmar för några plåtar bullar. Värt.


Värt?


Värt! Bullar är ju asgott ju! Och nu kan jag ju mysa ner mig i TV-soffan framför väntande Beck med varma bullar och mjölk. Mmmmm!


(Kanel är min absoluta favoritbullsmak framför både vanilj och kardemumma - ba så ni vet :P)


 

Av Ida - 26 oktober 2011 09:34

Bu!Nej, men, halloj! Idag har vi Halloween-dag på skolan, anordnad av eleverna själva, eller ok, systrarna Persson har väl stått för organisationen då. Askul initiativ! Dock glömde jag bort att klä ut mig ... Var inte den enda som gjorde det heller, och många sket nog i det fullständigt, men all cred till de som äntrade Mikael Elias denna morgon föreställande allt från häxor till lärare ... ("Jag är lärare, läskigt va?" sade Jonatan, som hade landets fräckaste, coolaste, bästa old teacher-klädnaden.) Till och med rektorn och kemiläraren är utklädda (till djävul resp. galen kemist ...) :) Godis och saft finns också att tillgå :) Love härliga initiativ!Önskar jag hade haft en kamera här, så att jag kunde ta lite kort och visa er, men det har jag ju såklart inte.See ya!

Av Ida - 23 oktober 2011 14:33

Har samlat på mig högar av plugg, vilket kommer bli ett grymt jobbigt maraton av pluggning idag och denna vecka. Vet inte hur det ska gå, känns helt stört överjobbigt att ens ta tag i något av det. Ett och ett halvt kapitel fysik typ (ett kapitel är inte särskilt kort), en massa engelska, ett fett samhällshemprov, svenska, matte ... Ah! Orkar inte. Jaja, bara att göra.


Nu ska vi iaf samla ihop oss hela famlijen och ta ett familjefoto, som vi kan göra till julkort och skicka ut till nära och kära och andra (i tid!) :)


See ya!

Av Ida - 21 oktober 2011 01:04

Aaaargh! Jag hittar den inte!! Blir så sjukt irriterad. Har grävt upp flera års arkiveringar av papper, öppnat upp sofflocket och rotat runt och grävt och letat lite till. Jag hittar verkligen inte den där himlarns pärmen!!


Nu är klockan asmycket och jag måste sova. Lär ju vara dödstrött imorgonbitti också. Jaja. Det fixar sig väl :)


Godnatt!

Av Ida - 20 oktober 2011 21:59

   

 

Av Ida - 20 oktober 2011 21:50

Hade engelskaprov idag - kändes lite halvkul: hade övat rätt bra den här gången på kapitlet, och så var det inte en enda uppgift på provet på det som togs upp i det kapitlet! Helweird ... Det är inte läraren som gör provet, utan det är förgjorda prov, som (liksom resten av kursen typ) ska förbereda för Cambridge Certificate, eller nåt sånt. Så vi ska inte skylla på läraren, men det kändes lite surt iaf. När man nu hade övat.


Jaja. Har också hittat ett par aaaassnygga snowboardbyxor! Kanske, kanske, kanske att jag får dem av mamma imorgon. Hoppas :D


See ya!



Av Ida - 19 oktober 2011 21:56

Vet ni vad?


Jag har skrivit in mig på körskolan! :D (I måndags :))


(Fast det är nog ett tag kvar till jag har körkortet i hand ...)

www.google.se

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Presentation


Välkomna till mig - en äventyrslysten läkarstudent med en vilja av stål och ett glatt humör. Just det, Ida heter jag ifall det undgått någon.

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards