idaifvrig

Alla inlägg under januari 2012

Av Ida - 22 januari 2012 21:55

Måste plugga, plugga, plugga. Undrar verkligen om jag får mer gjort av att logga in här och skriva det. Hmm. Svårt att säga. Har iaf pluggat lite fysik idag, övat med bandet och käkat pizza :)


JAG OCH MITT KÄRA BAND HAR FÅTT ERBJUDANDET ATT GÖRA EN HEL KONSERT!! WOW! Så sjukt roligt!! :D


Om ni vill vta mer om oss, gå in på facebook, sök på GraphicLine! :)

See ya!



Av Ida - 21 januari 2012 16:39

Pratade precis med farfar :) Vi konstaterade den imponerande och egentligen helt fascinerande sanningen att han haft körkort i 65 år. 65 år!! Gaaaalet!! Jag har inte ens tagit det, har levt i 18 år, och tycker det är länge. Men så har han haft sitt körkort i mer än tre gånger så lång tid som hela mitt hittills levda liv! Efter 65 år kan man nog snacka om att ha körningen i ryggmärgen :D



Av Ida - 21 januari 2012 15:37

Värsta bästa låten, som jag kärat ner mig i. "I need a dollar" alltså :P


Idag har det varit Öppet Hus i skolan. Lisa sov över här från igår och så for vi in idag till Öppet Hus, som började kl. 11 ... Var faktiskt riktigt trevligt - vi fick ju göra en lätt, rolig laboration: Förvandla vanliga bronsförgade 50-öringar till "guld". Vi hade värsta massproduktionen där på slutet :P Samarbete på hög nivå iaf. Käkade lunch på Max med Oliver, Mattias och Christoffer, och nu är jag hemma och siktar in mig på lite körkortsteori. Gött! Mår toppen idag och ja...tänker ha en allmänt bra dag idag, hoppas ni får det också!


Tja då!

Av Ida - 14 januari 2012 21:54

Halloj!


Idag har jag kämpat tappert i KRIK Open, som är en innebandy-turnering arrangerad av just KRIK (Kristen Idrottskontakt). Jag och Marcus, Jonatan och Arvid från bandet (GraphicLine) utgjorde laget GraphicLines band(y) (smart va?!) och kämpade in i det sista på planen. Vi hade askul och vi är supernöjda över oss själva och dagen. Känns verkligen bara bra! Troligen hamnade vi på sista plats i hela turneringen eller nåt (vet dock inte, ska försöka ta reda på det), men det gör faktiskt ingenting. Vi gjorde precis allt vi kunde och vi kan hänvisa till dessa fakta:


- Vi hade aldrig spelat innebandy ihop innan

- Ingen av oss utövar innebandy ("Vi kanske ska hålla oss till musik ..." som Marcus så fint uttryckte det efter första matchen, som vi förlorade med 12-0 ...)

- Vi var fyra spelare och tre skulle vara på planen, vilket betydde att vi bara hade en avbytare. Dessutom var det alltid tvunget att vara en tjej på planen och jag var det enda tjejen i laget ... Aha, ni har räknat ut det; jag var alltså tvungen att spela hela matchen igenom - alla matcher. Tror ni jag var nå slut i kroppen eller? Guuuuuuuuud! Var verkligen så sjukt jobbigt!

- Första laget vi mötte (om inte tredje också ...) var uppenbart "vi har spelat innebandy i hela vårt liv"-erfarna innebandy-spelare (de vi förlorade med 12-0 mot ...) och var oerhört bra - bara att gratulera, skulle inte förvåna mig om de vann hela turneringen ... (Som sagt, vet inget resultat än.)

- Vi var nog det yngsta laget i hela turneringen


Två mål sammanlagt under turneringen fick vi i alla fall, i sista matchen lyckades vi i alla fall leda i kanske 2-3 minuter med 1-0 (innan motståndarlaget slutligen besegrade oss med 11-1 ...); kändes ju superbra förstås! :D Wow!


Såg aldrig hur evenemanget slutade eftersom vi gick och åt. Sedan bar det av hem till Marcus med hela gänget. Så slog vi oss ned i sofforna, blev bjudna på varsin dricka och så slappade vi framför en Beck-film. Nice :)


På kvällen kom Marina och Ulf och åt middag hos oss. Kvällen rundades av med Stjärnorna på slottet och Gladiatorerna på TV. En riktigt lyckad och händelserik dag :D


 



Av Ida - 13 januari 2012 19:09

Tjolahopp!


Freeeedag! Den trettonde också; är inte utmärkande skrockfull direkt, så en helt normal fredag med andra ord. Än har inget hemskt hänt. Tvärtom! Jag har lyckats vara rätt aktiv; gjorde beep-test på idrotten --> så sjukt jobbigt! Kan ju säga att jag kom upp till femte nivån - av 22! Den andra tjejen som gjorde det kom till nivå 4; finns det någon som klarar nivå 22? Det har jag svaret på: Jajomen! Gunde Svan minsann! Den ende som lyckats (vad min idrottslärare visste iaf) ...


Skridskoåkning har jag också lyckats hinna med, riktigt härligt, men nu värker benen och jag skulle förmodligen behöva strecha varenda lem.


Emma har tagit TV:n, så jag får väl plugga lite körkortsteori eller nåt. Tja då!

Av Ida - 10 januari 2012 14:16

Slutade efter lunch idag och sitter nu med min psykologirapport, som förvandlades från ett, av mig, uppskattat "några timmars"-jobb till värsta storuppsatsen ... Hmm, trodde inte det. Måste få klart den ju!


Aja. Bara å kämpa på :P


Vackert väder är det iaf ute (eller nu tror jag solen gått ned ...). Kanske, KANSKE, att jag tar mig ett skidtur om jag orkar. Men känns kallt. Jaja, får se. Tja då.

Av Ida - 8 januari 2012 18:43

Man ber sina föräldrar att köpa hem yoghurt.


Och de kommer hem med 13 paket.


Då snackar vi om overkill.


Allt har sin logiska förklaring förstås, tre av paketen (bara där måste mamma fått något slags yoghurtspratt i affären, förut var ett paket knappt att räkna med) fick mamma med sig hem och pappa hade fått 10(!)(Och typ miljoner mjölkpaket ...) med sig hem från en avslutad ishockey-cup, som "vår" förening hade anordnat.


Mina frukostar och eventuella kvällsmål är i alla fall rätt säkrade för en tid framöver ...

www.google.se

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Presentation


Välkomna till mig - en äventyrslysten läkarstudent med en vilja av stål och ett glatt humör. Just det, Ida heter jag ifall det undgått någon.

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards