idaifvrig

Alla inlägg under juli 2012

Av Ida - 26 juli 2012 10:11

Nu har mitt Solbacken-beroende stillats en aning. Jag har fått påfyllning av frukostförberedelse, social kontakt med gästerna och fått koll igen på saker, saker som inte uppdateras för en själv när man är ledig. Har träffat en hel hög trevliga berömmande gäster, nyss fick jag/vi dricks också - första gången! Kunde inte för mitt liv förstå att dricks kunde göra en människa så glad ända in i själen, men jisses vad glad jag blev! Kändes som en bekräftelse på att gästerna var supernöjda, så nöjda att de ville ge lite extra utöver de flera hundra kronorna de redan betalat för vistelsen :-D

Nej, back to work! See ya!

Av Ida - 26 juli 2012 06:33

Somnade runt kvart, tio i tre i natt.

Vaknade till mobilens avskydda väckarsignal kl. 05.00, snoozade till 05.30

Ska man jobba, så ska man. Inget går i alla fall upp mot solens första strålar som bländar en när man öppnar fönstret så tidigt på morgonen. Och den klara morgonluften. Det är något visst med det.

Off I go.

Av Ida - 21 juli 2012 12:23

Åå vad jag blir glad! Pratar med några campinggäster och de öser massa komplimanger över campingen:

"Ja, vi har campat på många olika ställen, men det här är ju absolut number 1, helt klart. Så fint!"

En annan campinggäst inflikar:

"Ja, det tycker jag också! Det är andra gången vi står här :)"

Gäst 1:

"Ja, nästa gång åker man ju direkt hit!"

Glada och stolta tjejer i kassan (jag och Emma) kan man säga :-)

Av Ida - 21 juli 2012 02:11

Är på Solbacken (var annars? Standard nu, känner jag), och har haft myspysfilmtittande nere i gillestugan. Emma och Jonatan var också med. Harry Potter och Fången från Azkaban blev det, var typ 100 år sen jag såg den, så satt (låg) verkligen och sörplade i mig varenda filmscen, varenda filmmusikstycke, varenda detalj av denna älskade, underbara, fabulösa Harry Potter-film :-) Nedbäddad i soffan, i den svala gillestugan, under ett stort täcke, hade jag en fantastiskt mysig kväll/natt :-) Nu har jag och Emma förflyttat oss två våningar upp, och planerar att sova gott i Joshua-rummet :-) Godnatt!

Av Ida - 20 juli 2012 02:50

Ledig idag - vad göra? Åka till Solbacken! Jaa!

Hava också haft personalmöte på Solisbackis ikväll. Lät väldigt seriöst och allvarligt. Seriöst var det, men allvarligt? Ånej, bara information och prat om hur vi kan förbättra Solbacken ännu mer. Sedan blev det glass för mig, Emma, Sara och My medan Marcus, Jonatan och Filip hoppade i poolen, Filip med en skrubbsvamp i handen och cyklop, han fick rengöra poolbotten :p vår egengjorda Solbacken-film från förra sommaren hann vi också se (hur kul på en skala? Hörrni komiker därute, kliv av scenen och gör plats för oss, för det är galet vad rolig filmen och därmed vi^^ var :p hehe), samt konstatera att Lovisa kanske inte ska ha några fler djur. En trevlig kväll hur som helst, som jag naturligtvis glömde bort att fota, men ni kan få enannan bild från Solbacken :-)

Av Ida - 18 juli 2012 17:09

Att jobba på ett sånt här ställe som Solbacken är grymt kul, men hej å hå vad man ska veta mycket om precis allt. Camping- och badgästerna frågar saker man inte för ett uns i världen har tänkt på att kolla upp. Priser i vissa specialfall, om de får låna det och det, hur de ska göra med den där saken osv. Dessutom ska man - om inte kunna prata - i alla fall kunna förstå ett antal språk och därpå olika dialekter. Typ norska. Vissa pratar nästan svenska, så pass tydligt är det, medan andra pratar närmare danska, och kör på som om vi skulle fatta glasklart vad de sa. Vi försöker, oftast går det bra, men ibland...ja, svårt kan det vara. Vissa kan varken svenska, engelska eller tyska, utan endast sitt hemspråk, typ polska. Att förklara att gästen måste ha ett campingkort för att stå på vår camping känns inte så aktuellt, när kommunikationen inte ens frambringar vilken typ av fordon gästen har, eller på vilken plats de vill stå på. Och sedan ska vi också komma ihåg från vilket land alla campinggäster kommer ifrån, så vi kan hälsa och sägs god morgon på rätt språk ... Ja. Kul men bussy i hjärnan kan man ju säga.

Idag har det iaf varit en toppen jobbdag, har samlat nya krafter nu sen semesterveckan på Gotland :-)

Ikväll ska jag äntligen träffa Felicia, vi har inte setts sen flera veckor sen. Fy skam på det! ;) snart flyttar ju flickan typ 55 mil söderut, så måste passa på att ses innan dess ...:-O

Pallar för övrigt inte cykla hem, men borde gå ut och njuts av solskenet :p

Bilden visar utsikten från sovrummet på Solbacken, ifall ni undrade :p

Av Ida - 17 juli 2012 15:45

Drömde en mardröm inatt om att jag missade min körlektion. Vaknade panikerat och insåg ironiskt nog att jag försovit mig och att lektionen började om 25 minuter, och att cykla in tar väl ca 15-20 min ... Mardrömmen höll nästan på att bli sann. Men utan att käka frukost, iordninggörelse på kortast tid möjligt, och race:ande till stan, så kom jag bara 2-3 minuter för sent. Pjooh, vilken rusch. Jag som hade tänkt hinna med en rad massa saker idag. Aja. Nu ska jag iväg och jobba om några minuter. Tjolång!

Av Ida - 9 juli 2012 22:34

Tjeeeenare!


Uppdatering från blommande, soliga, härliga Visby här! Alltså seriöst, jag skulle kunna flytta till Gotland och bo där på heltid under somrarna - så.himla.vackert


Har tråcklat oss in på parkeringen i Sigvalde och badat i Sigvaldeträsk. Underbart badställe! Vattnet var härligt varmt, vi hoppade från trampoliner ner i den djuuuupa sjön och solade under strålande sol och klarblå himmel (brände mig naturligtvis ... men aja). Emma har också fått sig några beundrare på halsen, men det är ju en historia för sig ;P Sedan tråcklade vi (pappa) oss ut från parkeringen och så styrde vi kosan hemåt mot Visby igen, där vi åt supergod mat och fika.


Nu sitter jag här i kusinernas/fasters/Thomas nya kök (superfint!) och bara njuter av lugn musik av Frank Ådahl och har det hur bra som helst. Sommarlov (eller vad det nu kallas nu när jag gått ut skolan) när det är som allra, allra bäst. Snart ska jag krypa ner i min sköna säng i vår färgglada, härliga hippie-husbuss och vakna upp till en ny, förhoppningsvis lika underbar, dag imorgon. =)


Godnatt på er!

www.google.se

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Presentation


Välkomna till mig - en äventyrslysten läkarstudent med en vilja av stål och ett glatt humör. Just det, Ida heter jag ifall det undgått någon.

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards