idaifvrig

Alla inlägg under oktober 2012

Av Ida - 17 oktober 2012 17:57

Fotade lite på väg hem från jobbet.

Av Ida - 17 oktober 2012 17:57

Fotade lite på väg hem från jobbet.

Av Ida - 13 oktober 2012 23:25

Tjaaa!

Jag har planer på att bli en händigare människa. Har haft några sådana planer på känn ett tag, men idag blev jag verkligen aspepp på hela grejen: jag skulle helt simpelt lära mig att sticka och sy och skruva ihop grejer själv.

Jag rotade igenom garderoben (eller okej, rota behövde jag inte direkt göra, det stod precis där mamma sa att det skulle vara) och fick fram både symaskin, garn och stickpinnar. Nu sitter jag här på golvet och försöker göra verklighet av mina stora visioner, och...tja, det tar sig. Min vision om att börja sticka ett par vantar fick läggas på hyllan ett tag när det fantastiska faktumet, att jag inte ens kom ihåg hur man lade upp maskorna i början av en stickning, uppdagades. Så när jag äntligen fått det att likna nåt som kan kallas början på en stickning, så insåg jag att det allt får ta och bli en provstickning, bara för å fräscha upp "stickningsminnet" liksom :-) Så illa är det ju ändå inte? ;)

Av Ida - 12 oktober 2012 07:24

Hej!

Ni lär väl redan ha varit inne på Facebook, så ni som redan sett min statusuppdatering får ursäkta upprepningen, men

JAG HAR TAGIT KÖRKORT!!!

Gudars, trodde aldrig jag skulle få det, men igår hade jag uppkörning (teorin hade jag klarat tidigare) och Gud vad nervöst det var! Jag fick fickparkera! Tjeeeena, hade jag typ gjort en gång tidigare med körlärarens instruktioner, men det gick ändå rätt bra :) Så hon godkände mig, och hey baberiba vad jag blev glad men typ gladchockad. Menade hon verkligen det? Klarade jag det? Fick jag köra själv nu? Jajemän! Fick köra upp bilen till körskolan själv, kul som bara den! Och snacka stolt tjej som klev in på körskolan efteråt och räckte över bilnyckeln till körläraren och kunde svara JA på frågan om jag klarat uppkörningen :-))

Superglad är jag i alla fall!!

Av Ida - 7 oktober 2012 20:33

- The Silicone Veil - superfin låt av norska Susanne Sundfor

- Kall Portello.

- Hösten. Fullkomligt älskar allt med den just nu. Fallande gula, orangea löv och regn. Ja, regn. Så mysigt med smattrande regn och tända ljus.







Av Ida - 4 oktober 2012 21:01

Lillebror has got style - nya kläder och sååå snyggt blir det ju! :)

Av Ida - 3 oktober 2012 21:21

Tjabba!

Har varit på jobbet idag också förstås, och det har varit mycket att göra, fick typ börja sätta folk i "vill ha hjälp"-kö på spanskan, tjeeena vad jag fick hjälpa till - superkul!

Nä, hejdå :p

Av Ida - 2 oktober 2012 23:12

God kväll,

har varit å fikat med fina Julia på UH - the place to fika when man känn' för det :) myspys å dricka varm chai-latte och bara prata :)

Imorgon: jobb igen såklart, så bäst jag sover nu :p Godnatt sa en katt i en hatt!

www.google.se

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Presentation


Välkomna till mig - en äventyrslysten läkarstudent med en vilja av stål och ett glatt humör. Just det, Ida heter jag ifall det undgått någon.

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards