idaifvrig

Alla inlägg under december 2012

Av Ida - 21 december 2012 20:53

Jag har Narnia direkt utanför huset. Helt seriöst. Snön tynger ned grenarna och bildar ett alldeles kolossalt vackert landskap runt omkring en. Åkte längdskidor i detta Narnia idag; bestämde mig för att prova en annan väg än den jag alltid åker, och det blev en superfin och rolig sträcka att åka, men den.tog.aldrig.slut Haha, jag åkte och åkte och hade noll koll på vart jag för tillfället var (bara massa skog runt omkring). Men det löste sig fint till slut. Det blev en lång tur, men tjena vad mysig, så det var nog inte sista gången jag åkte den :-)

Har varit på en restaurang som jag aldrig varit på förut i Ö-vik, trodde den skulle vara lite halvdan, men tjeeeena vad fint det var där! Och trevlig och glad personal och supergod mat för inte överdrivet dyra summor. Detta restaurangbesök för att fira Emma som fyller 17 år idag :-) Dit går jag absolut igen! Il Romanos för er som undrar vad den hette. Jag kan med nöje göra reklam för dem, så bra var den :-)

Jorden har inte gått under än, vi är fortfarande vid liv, så vi får väl hoppas att det bara var falskt alarm nu också. Tack gode Gud, hade ju inte varit särskilt trevligt att dö idag :( ;p

Imorgon blir det snowboard-åkning!! Wii!! :-)

Tjingeling!

Av Ida - 20 december 2012 21:37

Lade i en högre bestämdhetsväxel, knöt på mig springskorna och begav mig ut på en löprunda i det underbart vackra snölandskapet. Det snöade dock lite jobbigt mycket i början. Laddar nämligen för KRIK Örnsköldsvik:s jul-innebandy på lördag, tänkte att träning två dagar innan ger bättre kondition inför lördagen än ingen träning alls, så så blev det. Jag hoppas att jag inte blir fullständigt överkörd av the big boys i matcherna; tänker i alla fall inte stå över bara för att jag är rädd att inte vara bra nog. Något lär jag väl mig på kuppen ;)

Av Ida - 18 december 2012 23:28

Syster och jag gick på julkonsert ikväll, spontant såhär på en tisdag. Julkonserter har jag varit på, flera stycken redan i år, men den här gången var det inga vuxna med, utan estet-tvåorna som arrangerade och uppträdde, och det på underbara Thule-teatern. Thule blev fullsatt, vi fick de niciga platserna längst bak som sitter aningen högre upp än de andra. Stämningen var helskön och en massa ungdomar i ens egen ålder var där och ba' hade det nice. Alla verkade så glada och positiva. I pausen bjöd de på fika - gratis liksom :) Kände att mysigare tisdagskväll kunde jag inte få. :)

Av Ida - 16 december 2012 22:38

Helgen har varit riktigt bra! Innebandy med KRIK igår, så nice att bara ta ut sig efter så mycket stillasittande i veckan. Och så kom Systeryster hem från España imorse! Så härligt att se henne efter dessa månader, även om det med hjälp av Skype knappt känns som om vi varit i från varandra nästan någonting :)

Idag har vi öppnat julklappar från Emmas söta värdfamilj (spanskt julgodis och spanska julkakor - ååå saknar min tid där nu!), skottat snö och naturligtvis sett en Harry Potter-film :p

Laddar nu för en sista jobbvecka innan jullov :) GodenNatten!

Av Ida - 11 december 2012 11:04

Har verkligen inte skrivit på evigheter. Har bara inte orkat. Är vikarie hela dagen för 6:orna. Helt galet vad  mycket energi de har och vad de kära små barnen kan PRATA. Men de är goa i alla fall. Nu har de innerast eftersom de inte behöver gå ut pga en viss köldgräns (vid -20 är innerast helt OK). Det är som ett barnkalas som gått överstyr med för många barn här inne, men aja. Kör på ba så det ryker. Bara ni är lugna sen. (Drömscenario I suppose ...)


Sen blir det pepparkakor och julbord! Fröken om någon längtar ju faktiskt till det ;P



www.google.se

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Presentation


Välkomna till mig - en äventyrslysten läkarstudent med en vilja av stål och ett glatt humör. Just det, Ida heter jag ifall det undgått någon.

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards