idaifvrig

Alla inlägg under mars 2013

Av Ida - 28 mars 2013 09:55

Lyssnar på sommarlåtar och tänker på sommaren. Ljusa nätter och Solbacken. Längtar.

Var vattenlös hela dagen igår och några timmar i morse. Lärorikt måste jag säga, man inser hur mycket vatten man egentligen inte behöver, inser hur man rent I-landsmässigt slösar med vattnet. Skolorna i drabbat område har stängt idag, alltså både Alne och Sörliden, så jag sitter hemma och tycker att det faktiskt är riktigt synd att jag inte fick vikariera nåt idag (ledig?! Varför då?). Nu har vattnet iaf kommit tillbaka, om än i stötig, luftfylld, smått halvbrun version. Welcome back.

Av Ida - 27 mars 2013 07:25

Och jag ville gräva ned mig, var det rätt beslut? (Mest troligt.) Solen skiner och det känns redan mycket bättre, det blir bra det här! I can do it!

Och vårt dricksvatten har upphört att existera: en läcka på huvudledningen och vips, så ombeds ALLA i Örnsköldsvik med omnejd att koka sitt vatten (om det ens kommer nåt ur kranen). Lite spännande kan jag tycka, men sparar för säkerhets skull så mycket som möjligt av mitt vattenglas jag fyllde på igår kväll. Bara för de allra nödvändigaste vattenbehoven. Men nu ska jag bege mig mot nya destinationer, ska vikariera som spanskalärare på Sörlidenskolan denna gång. Yeah. Nu kör vi.

www.google.se

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Presentation


Välkomna till mig - en äventyrslysten läkarstudent med en vilja av stål och ett glatt humör. Just det, Ida heter jag ifall det undgått någon.

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards