idaifvrig

Alla inlägg under oktober 2013

Av Ida - 17 oktober 2013 11:42

Det snöar! För andra gången i år här i Umeå faktiskt. Första gången var den 26 september. Rätt galet ändå. Men då låg det inte kvar nåt på marken, som nu. Nu är det liiiite lite vitt i alla fall. Även om det efteråt blir skitväder när det smälter, så kan jag inte låta bli att bli lite sådär smålycklig av att se snön dala ner.

Av Ida - 16 oktober 2013 15:19

Hej!

Ja, hej igen!


Nu var det ett tag sen igen. Och mycket har hänt.


Jag har flyttat. Till Umeå. Och börjat på läkarprogrammet på universitetet. Och som en favorit i repris från Spanien bor jag nu tillsammans med bästa Anna. Vi delar på 19,7 fantastiska kvadratmeter och turas om att använda internetkabeln medan vi pluggar in citronsyracyklar, glykolyser och annan medicinsk vetenskap. Det är allmänt trevligt alltihop.


Jag har också simmat i universitetsdammen, sjungit och dansat till läkarnas nollelåt, haft både ärtsoppe- och finsittning i Medicinska Fakultetens kårhus "Villan", tävlat i läkarstudenternas egna Robinson och mycket, mycket, MYCKET mer under Läkarnollningen. Den helt fantastiska Läkarnollningen kan jag gå in på mer en annan gång.


Hörs!

www.google.se

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Presentation


Välkomna till mig - en äventyrslysten läkarstudent med en vilja av stål och ett glatt humör. Just det, Ida heter jag ifall det undgått någon.

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards