idaifvrig

Direktlänk till inlägg 3 februari 2015

Luging

Av Ida - 3 februari 2015 09:23

Jag trivs bra här i Queenstown. Det är en fin stad, med fantastisk natur omkring. Jag jobbar rätt mycket dock, så hinner knappt göra nåt annat än att jobba, sova och äta ibland. När jag inte gör ovanstående så hänger jag med härliga människor jag lärt känna här på hostelet. Ofta på stranden eller på hostelet. Men i lördags var vi ut och "lugade". Oj, vilken svengelsk översättning det där blev. Men en "Luge" är som typ en gokart som man kör på banor på/utför ett berg. Skoj! Jag, Chris, Rob, Alex och Ben åkte upp med gondolliften upp på berget där lugingen var. Ett litet födelsedagsfirande av Alex, som fyllde 24 dagen efter. Alla de fyra grabbarna är britter, med världens coolaste engelska. Fyra britter och en svensk, asbra engelska-övning!

 
Höres!
 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ida - 20 mars 2015 03:19

                  Äntligen har jag gått Ben Lomond! Har länge varit på min Att Göra I Queenstown-lista, men eftersom det är en hel dags tur dit och tillbaka har jag aldrig kunnat göra det för jag antingen jobbat tider som hindrat det eller...

Av Ida - 14 mars 2015 03:27


  Hittade en länk om Queenstown. Tyckte den beskrev denna stad på ett ganska bra sätt. Hoppas länken funkar --> http://www.stayatbase.com/blog/18-reasons-why-queenstown-is-the-best-place-on-earth     ...

Av Ida - 11 mars 2015 10:29

Har precis ätit kiwi. Är inte kannibal, jag lovar. Innan, i Sverige, var kiwi för mig naturligtvis en frukt. Nu känns det först och främst som en "local"/lokalbo, en person från Nya Zeeland. De kallas ju "Kiwis". Och om nåt är "kiwi", så är det nya z...

Av Ida - 9 mars 2015 10:52

Nåt man tydligt lägger märke till är att jobblivet inte är samma här som i Sverige. I Sverige har man som "undersåte" mer att säga till om, vi kan lättare säga emot eller rent av kaxa mot vår chef utan att lida minsta av det. Känner att det är både b...

Av Ida - 9 mars 2015 10:43

En väldigt intressant insider-information jag kan dela med mig av från jobbet på restaurangen är att när chefskockarna eller chefen och nån utomstående viktig person (ex. en leverantör) på restaurangen där jag jobbar (Pier 19) behöver prata allvar me...

www.google.se

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2015 >>>

Presentation


Välkomna till mig - en äventyrslysten läkarstudent med en vilja av stål och ett glatt humör. Just det, Ida heter jag ifall det undgått någon.

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards