idaifvrig

Direktlänk till inlägg 4 februari 2015

Vårstädning

Av Ida - 4 februari 2015 14:13

"Vårstädning" tyckte jag att Evan, vår stolte skotte här i rum 101, sa när han rände runt med dammsugaren i rummet vårt. Kanske hörde jag fel eller så var det en släng av hans europeiska själ som visade sig. Vår är det ju inte på långa vägar här. Sommar skulle jag säga och skulle det övergå i nästa årstid, så är ju hösten näst på tur. Hur det än är med årstiderna så har vi i alla fall grovstädat vårt kära rum 101 idag. Alltså kan ni förstå hur lycklig jag är?! Alltså helt seriöst, det typ bubblar i mig när jag tänker på hur rent och fräscht det är nu! Ni skulle ha sett innan ... Inte världens najsigaste rum direkt. Rätt ... stökigt kan man säga. Åå! Vad fint vi har det nu! Jag och Evan rände runt i typ 2-3 timmar fejandes; jag dammtorkade och bäddade sängar (rena lakan!) och han dammsög golvet och rensade bort alla onödiga saker och ordnade sakerna som var kvar. Tre stycken har flyttat ut idag och jag fick mig en ny säng! En mycket bättre, bättre placering i rummet liksom, och jag är så lycklig! Jag fick också 2 egna hyllor plus en skohylla + två lådor att ha under sängen - alltså helt fantastiskt! Sådan ordning vi har nu alltså! Och det var som att alla blev så glada av att få ordning och bara ändra om lite. Vi har till och med en liten regellapp med tre regler för att denna fina ordning och stämning ska hålla i sig. 
 
Jag har även tvättat idag - rena kläder! Och ätit god pannkakslunch, som gick från ett enmansprojekt till ett tre-/femmannaprojekt. Ska faktiskt ägna ett helt eget blogginlägg om denna pannkakslunch tror jag. Varför får ni väl läsa om!
 
Befinner mig just nu i min renbäddade säng, nyduschad (sen några timmar tillbaka), lyssnandes på bra musik och glad. Ska snart sova. Höres!
 
 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ida - 20 mars 2015 03:19

                  Äntligen har jag gått Ben Lomond! Har länge varit på min Att Göra I Queenstown-lista, men eftersom det är en hel dags tur dit och tillbaka har jag aldrig kunnat göra det för jag antingen jobbat tider som hindrat det eller...

Av Ida - 14 mars 2015 03:27


  Hittade en länk om Queenstown. Tyckte den beskrev denna stad på ett ganska bra sätt. Hoppas länken funkar --> http://www.stayatbase.com/blog/18-reasons-why-queenstown-is-the-best-place-on-earth     ...

Av Ida - 11 mars 2015 10:29

Har precis ätit kiwi. Är inte kannibal, jag lovar. Innan, i Sverige, var kiwi för mig naturligtvis en frukt. Nu känns det först och främst som en "local"/lokalbo, en person från Nya Zeeland. De kallas ju "Kiwis". Och om nåt är "kiwi", så är det nya z...

Av Ida - 9 mars 2015 10:52

Nåt man tydligt lägger märke till är att jobblivet inte är samma här som i Sverige. I Sverige har man som "undersåte" mer att säga till om, vi kan lättare säga emot eller rent av kaxa mot vår chef utan att lida minsta av det. Känner att det är både b...

Av Ida - 9 mars 2015 10:43

En väldigt intressant insider-information jag kan dela med mig av från jobbet på restaurangen är att när chefskockarna eller chefen och nån utomstående viktig person (ex. en leverantör) på restaurangen där jag jobbar (Pier 19) behöver prata allvar me...

www.google.se

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2015 >>>

Presentation


Välkomna till mig - en äventyrslysten läkarstudent med en vilja av stål och ett glatt humör. Just det, Ida heter jag ifall det undgått någon.

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards